Εσωτερικός Κανονισμός – Λειτουργία Σχολικής Μονάδας 5ου ΕΚ Ανατολικής Αττικής 2021-2022

Εσωτερικός Κανονισμός
Λειτουργία Σχολικής Μονάδας

5ου ΕΚ Ανατολικής Αττικής

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΩΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΩΝ ΕΠΑΛ
(1ο ΕΠΑΛ ΑΧΑΡΝΩΝ, το 2ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ, και το 3ο ΕΠΑΛ ΑΧΑΡΝΩΝ)

 

Κεφ 1  Προσέλευση – παραμονή μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό

1.1 Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΕΠΑΛ (του 1ου ΕΠΑΛ ΑΧΑΡΝΩΝ, του 2ου ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ, και του 3ου ΕΠΑΛ ΑΧΑΡΝΩΝ)  που έρχονται στο 5ο ΕΚ Ανατολικής Αττικής για τα εργαστηριακά τους μαθήματα οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο έγκαιρα πριν από την έναρξη των μαθημάτων τους σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα εργαστηριακών μαθημάτων του ΕΚ, να φορούν σωστά τις μάσκες τους να φέρουν τον ατομικό σχολικό τους εξοπλισμό (βιβλία, τετράδια, στυλό κα.) και να φέρουν οι μη εμβολιασμένοι βεβαίωση αρνητικού ατομικού τεστ (σχολική κάρτα) και οι εμβολιασμένοι ή νοσήσαντες από τον κορονοιό το τελευταίο εξάμηνο βεβαίωση εμβολιασμού ή νόσησης. Σε περίπτωση καθυστέρησης, θα παραμένουν στο προαύλιο του ΕΚ χωρίς να ενοχλούν και τηρώντας όλα τα μέτρα για την προστασία από τον κορονοιό, με την προϋπόθεση ότι έχουν την επόμενη ώρα εργαστηριακό μάθημα διαφορετικά θα πρέπει να πηγαίνουν στο σχολείο τους. Εξαίρεση αποτελούν οι μαθητές και οι μαθήτριες του 3ου ΕΠΑΛ ΑΧΑΡΝΩΝ που παραμένουν όλες τις ώρες και σε όλα τα διαλείμματα στο ΕΚ, όταν έχουν μάθημα σε αυτό, μια και το σχολείο τους βρίσκεται εκτός του σχολικού συγκροτήματος και δεν επιτρέπεται η μετακίνησή τους εκτός αυτού.

Η είσοδος και η έξοδος των μαθητών/μαθητριών στο κτίριο του σχολείου γίνεται από τις 2 πόρτες του (στο πρωινό ωράριο), και από τη κεντρική πόρτα στο εσπερινό ωράριο σύμφωνα με το σχέδιο εκκένωσης σε έκτακτες ανάγκες, ξεχωριστά κάθε τμήμα, με την συνοδεία του καθηγητή που έχουν μάθημα για την αποφυγή συνωστισμού και την τήρηση αποστάσεων σύμφωνα με τα μέτρα για την προστασία από τον κορωνοιό. Κατά την είσοδό τους στην εργαστηριακή  αίθουσα, οι μαθητές και οι μαθήτριες  φορούν σωστά τις μάσκες τους,  κάνουν αντισηψία χεριών και  απολυμαίνουν τον εξοπλισμό και το πάγκο εργασίας τους χωρίς να μετακινούν τα θρανία και τα τραπέζια  ώστε να τηρούνται τα μέτρα για την προστασία από τον κορωνοιό. Οι ανεμβολίαστοι ή μη εχόντες ιστορικό νόσησης από τον κορονοιό το τελευταίο εξάμηνο μαθητές επιδεικνύουν, χωρίς να παραδίδουν τη σχολική κάρτα στη τάξη στον εκπαιδευτικό της πρώτης ώρας και τη φέρουν μαζί τους μέχρι τη διενέργεια του επόμενου  τεστ σε περίπτωση που ζητηθεί από εκπαιδευτικό ή από τον Δ/ντή Υποδ/ντη. Ο υποχρεωτικός αυτοδιαγνωστικός έλεγχος νόσησης για τον κορονοιό διενεργείται  2 φορές ανά σχολική εβδομάδα , πριν από την Τρίτη και την Παρασκευή αντίστοιχα.

Σε περίπτωση που μαθητής/τρια δεν επιδείξει τη σχολική κάρτα κατά την είσοδό του/της στη τάξη, τότε δεν γίνεται δεκτός/η, λαμβάνει απουσία και απομακρύνεται από το σχολείο. Εάν ο μαθητής/τρια είναι ανήλικος/η, παραμένει στον ειδικό χώρο για την αποφυγή μετάδοσης του κορωνοιού μέχρις ότου οι γονείς τον/την παραλάβουν τηρομένων όλων των μέτρων προστασίας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΕΠΑΛ δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο χωρίς άδεια.  Σε περίπτωση ανάγκης έκτακτης αποχώρησης, όπως αδιαθεσία ή ασθένεια, θα πρέπει να ενημερώσουν τον καθηγητή που έχουν μάθημα και ο καθηγητής την διεύθυνση του σχολείου για να ειδοποιηθούν και να ενημερωθούν οι γονείς / κηδεμόνες για να παραλάβουν το παιδί τους εφόσον είναι ανήλικο. Η άδεια θα καταχωρείται στο απουσιολόγιο.

 

1.2. Παραμονή μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο

Κατά την διάρκεια των διαλειμμάτων οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1ου ΕΠΑΛ ΑΧΑΡΝΩΝ και του 2ου ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΕΠΑΛ  παραμένουν στο προαύλιο του ΕΚ, τηρώντας όλα τα μέτρα για την προστασία από τον κορονοιό (αποστάσεις, μάσκες), όταν έχουν την επόμενη ώρα εργαστηριακό μάθημα.  Διαφορετικά  πρέπει να πηγαίνουν στο προαύλιο του σχολείου τους προς αποφυγή συνωστισμού και για την έγκαιρη προσέλευσή τους στο μάθημα της επόμενης ώρας. Απαγορεύεται η παραμονή των μαθητών/μαθητριών της Α τάξης του 1ου ΕΠΑΛ ΑΧΑΡΝΩΝ διότι δεν έχουν εργαστηριακά μαθήματα.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του 3ου ΕΠΑΛ ΑΧΑΡΝΩΝ παραμένουν στο δυτικό τμήμα του προαύλιου του ΕΚ από το  παρτέρι μέχρι λίγο πριν τις σκάλες που οδηγούν στο κτίριο των ΕΠΑΛ. Οι μαθητές και οι μαθήτριες 1ου ΕΠΑΛ ΑΧΑΡΝΩΝ παραμένουν στο κεντρικό και ανατολικό τμήμα του προαύλιου που εκτείνεται λίγο πριν τις σκάλες μέχρι το θερμοκήπιο. Τα διαλείμματα γίνονται σε διαφορετικές ώρες προς αποφυγή συγχρωτισμού. Το κάπνισμα απαγορεύεται σε όλους του χώρους του σχολείου, εσωτερικούς και εξωτερικούς,  σύμφωνα με την αντικαπνιστική νομοθεσία.

Απαγορεύεται η παραμονή των μαθητών/μαθητριών στους χώρους του προαύλιου που βρίσκονται στις πόρτες, στους διαδρόμους και στα παράθυρα του κτιρίου για να γίνεται ανεμπόδιστα η είσοδος και έξοδος, να αερίζεται το κτίριο και να τηρούνται τα μέτρα για την προστασία από τον κορονοιό. Οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να ακολουθούν τις οδηγίες των εφημερευόντων καθηγητών.

Κατά την διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές και οι μαθήτριες φορούν σωστά τις μάσκες τους, συμμορφώνονται με τις οδηγίες των διδασκόντων καθηγητών και αερίζεται ο χώρος σύμφωνα με τα μέτρα  για την προστασία από τον κορονοιό. Η χρήση κινητών τηλεφώνων για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων κτιρίων και υπαίθριων χώρων απαγορεύεται εκτός εάν το προβλέπει το μάθημα. Τα αναψυκτικά-τρόφιμα δεν επιτρέπονται σε κανένα χώρο του εργαστηρίου. Εξαίρεση, όσον αφορά τα τρόφιμα, αποτελεί το εργαστήριο τροφίμων. Σε περίπτωση που οι μαθητές διαπιστώνουν πρόβλημα στη συσκευή / μηχάνημα που δουλεύουν (π.χ. Η/Υ) ενημερώνουν τον διδάσκοντα καθηγητή ώστε κάθε απώλεια εργαλείου ή φθορά μηχανήματος να αποκαθίσταται και να ενημερώνεται ο υπεύθυνος εργαστηρίου. Προσοχή δεν προσπαθούν να το επισκευάσουν οι ίδιοι και το αναφέρουν στον καθηγητή τους. Λίγα λεπτά πριν το τέλος κάθε εργαστηρίου οι μαθητές με φροντίδα των καθηγητών καθαρίζουν και τακτοποιούν το χώρο του εργαστηρίου, ώστε να είναι έτοιμο για την επόμενη τάξη που έχει μάθημα.

Στα διαλείμματα οι μαθητές υποχρεωτικά βγαίνουν εκτός του χώρου του εργαστηρίου και ο διδάσκων καθηγητής κλειδώνει και αερίζει το εργαστήριο.  Οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν επιτρέπεται να εισέρχονται στο γραφείο καθηγητών και για οποιοδήποτε θέμα θα ενημερώνουν τον διδάσκοντα καθηγητή τους ή και τον εφημερεύοντα που με τη σειρά του θα το μεταφέρει. Θέματα που αφορούν τη σχολική ζωή θα αναρτώνται στο πίνακα ανακοινώσεων στην είσοδο του σχολείου για την ενημέρωση μαθητών και εκπαιδευτικών.

 

Κεφ. 2 Συμπεριφορά μαθητών/μαθητριών / Παιδαγωγικός έλεγχος

Οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους και με τους καθηγητές τους, να τους ενημερώνουν για θέματα της σχολικής ζωής που τους απασχολούν και να συμπεριφέρονται δημοκρατικά, με  αλληλοσεβασμό μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Θα πρέπει να συνειδητοποιούν ότι το σχολείο είναι το «σχολείο μας» και περνάμε  πολλές ώρες μέσα σε αυτόν και είναι «στο χέρι μας» να περνάμε καλά και να είμαστε ευχαριστημένοι.  Φροντίζουμε τους χώρους και τον εξοπλισμό (μηχανήματα. Η/Υ κα) του σχολείου μας να είναι καθαρά και σε καλή κατάσταση. Ειδικά, οι εργαστηριακές αίθουσες διαθέτουν εξειδικευμένο εξοπλισμό για την απόκτηση των απαραίτητων δεξιοτήτων, στάσεων και συμπεριφορών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να κάνουν σωστή χρήση του εξοπλισμού και να ακολουθούν τις οδηγίες των καθηγητών τους, στα πλαίσια της τήρησης των μέτρων για την σωματική μας  ασφάλεια, την υγιεινή και την προστασία από τον κορονοιό. Τα σχολικά εργαστήρια είναι χώροι στους οποίους οι μαθητές είναι περισσότερο εκτεθειμένοι σε κίνδυνους, που έχουν σχέση με επικίνδυνες ουσίες – μηχανές – εργαλεία – συσκευές και ο βαθμός επικινδυνότητας είναι μεγάλος.

Σε περίπτωση αποκλίσεων συμπεριφοράς των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τον αλληλοσεβασμό μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας θεωρούνται σχολικά παραπτώματα και αντιμετωπίζονται από το ΕΚ, με ενημέρωση του ΕΠΑΛ που ανήκουν και των γονέων/ κηδεμόνων τους, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών συνήθως γίνονται γνωστά από τον διδάσκοντα  και τον εφημερεύοντα καθηγητή και αναφέρονται στη δ/νση του σχολείου. Αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του εκπαιδευτικού,  με τον και την Σύμβουλο Σχολικής ζωής, την Δ/ντρια του ΕΚ, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού έργου για τη καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στο σεβασμό της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του μαθητή ώστε να αντιληφθεί την «λάθος» συμπεριφορά του με ειλικρινή διάλογο, κατανόηση και δημοκρατικότητα και να επανέλθει σε ορθές στάσεις και συμπεριφορές.

 

Κεφ. 3 Πρόληψη φαινομένων βίας και Σχολικού Εκφοβισμού

Όπως ήδη αναφέρθηκε, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πρέπει να συνειδητοποιούν ότι το σχολείο είναι το «σχολείο μας» και περνάμε  πολλές ώρες μέσα σε αυτό και είναι «στο χέρι μας» να περνάμε καλά. Πρέπει να διαφυλάττουμε το καλό κλίμα  με  αλληλοσεβασμό, αποδοχή της διαφορετικότητας και προώθησης της συνεργασίας και του δημοκρατικού διαλόγου μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας. Είναι απαραίτητο, πάντα  πριν κάνουμε ή πριν πούμε οτιδήποτε να σκεφτούμε, αν θα θέλαμε να μας το κάνουν ή να μας το πουν. Αυτό θα μας βοηθήσει να λειτουργούμε σωστά με πνεύμα δημοκρατικό και αίσθημα δίκαιου και υπευθυνότητας.

Ειδικά τα εργαστηριακά μαθήματα προωθούν και συμβάλουν στην ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας, αλληλοβοήθειας με την κατανομή  εργασιών και πράξεων σε ομάδες μαθητών κατά την πραγματοποίηση της εργαστηριακής άσκησης. Ενδεχόμενα περιστατικά λεκτικής ενόχλησης, παρενόχλησης, σχολικού εκφοβισμού ή ακόμη και  βίας, δεν πρέπει να αποκρύπτονται, θα πρέπει να καταγγέλλονται άμεσα τόσο από τους μαθητές, γονείς αυτών, όσο και από τους εκπαιδευτικούς για την ενθάρρυνση και στήριξη των θυμάτων αλλά και την λήψη μέτρων για τους θύτες. Σε κάθε περίπτωση ανάλογου περιστατικού σε βάρος μαθητή, θα γίνεται ενημέρωση του ΕΠΑΛ που ανήκει και των γονέων/ κηδεμόνων του. Έχει οριστεί, από το ΥΠΑΙΘ, μέρα κατά του  σχολικού εκφοβισμού και γίνονται εκδηλώσεις για την πρόληψη της σχολικής βίας με συζητήσεις, ομιλίες, προβολές ταινιών κα.

 

Κεφ. 4 Σχολικές εκδηλώσεις – δραστηριοτήτων

Το ΕΚ κάθε σχολική χρονιά, σύμφωνα με τις ετήσιες εκθέσεις λειτουργίας του, πραγματοποιεί σειρά εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων που αφορούν εκθέσεις των έργων των μαθητών, κυρίως Χριστούγεννα και Πάσχα, δράσεις κοινωνικού περιεχομένου (όπως περιποίηση μαλλιών ανθρώπων τρίτης ηλικίας σε ΚΑΠΗ από μαθητές της Κομμωτικής  κα.), εκδηλώσεις ενημέρωσης μαθητών και μαθητριών σχολικών μονάδων και ξεναγήσεις αυτών στα εργαστήρια, συμμετοχή σε διαγωνισμούς όπως σε διαγωνισμό Ρομποτικής που το σχολείο μας κέρδισε το 2ο βραβείο, διδακτικές επισκέψεις σε επαγγελματικούς χώρους συναφείς με το αντικείμενο εκπαίδευσης των μαθητών και άλλα.

Για τη σχολική χρονιά 2020-2021 υπήρχε ενδιαφέρον και διάθεση  για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων τόσο από τους μαθητές και τις μαθήτριες όσο και από τους εκπαιδευτικούς. Τα μέτρα για την προστασία από τον κορονοιό με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση την αποφυγή συγχρωτισμού και λοιπά μέτρα  είχαν αναστείλει τα σχέδια μας.

Για τη παρούσα σχολική χρονιά 2021-2022 υπάρχει ενδιαφέρον και διάθεση  για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων τόσο από τους μαθητές και τις μαθήτριες όσο και από τους εκπαιδευτικούς. Γι’ αυτό το λόγο, γίνονται συναντήσεις και ενέργειες της δ/νσης με κάθε τομέα του ΕΚ που αφορούν το σχεδιασμό τους, την προετοιμασία τους (προμήθεια υλικών και μέσων, κατανομή εργασιών κα) και επίλυση πιθανόν δυσκολιών προβλημάτων για την υλοποίησή τους.

 

Κεφ. 5 Συνεργασία σχολείου  με τα συνεργαζόμενα ΕΠΑΛ– οικογένειες –Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων

Το ΕΚ βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τα συνεργαζόμενα ΕΠΑΛ (το 1° ΕΠΑΛ  ΑΧΑΡΝΩΝ, το 2ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ, και το 3ο ΕΠΑΛ ΑΧΑΡΝΩΝ) όσον αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα, τις διαθέσεις των εκπαιδευτικών, τα κενά των μαθημάτων, εκδηλώσεις, διδακτικές επισκέψεις  και άλλα θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Θα ενημερωθεί κάθε συνεργαζόμενο ΕΠΑΛ για τον εσωτερικό κανονισμό ώστε να τηρούνται τα μέτρα από τους μαθητές του. Ενημερώνει ανελλιπώς τους γονείς/ κηδεμόνες σε περίπτωση ανάγκης έκτακτης αποχώρησης μαθητών, αποκλίσεων συμπεριφοράς αυτών καθώς και τη δ/νση των συνεργαζόμενων ΕΠΑΛ.  Το ΕΚ  συνεργάζεται με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των ΕΠΑΛ.

 

Κεφ 6  Ποιότητα του σχολικού χώρου

Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να ενδιαφέρονται για την καθαριότητα των  χώρων του σχολείου, την  προστασία του εξοπλισμού των εργαστηρίων και της περιουσίας του σχολείου, φροντίζοντας να κάνουν σωστή χρήση αυτών και να διατηρούν καθαρούς τους χώρους ώστε να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.

Ειδικά οι χώροι των εργαστηρίων αποτελούν χώρους προσομοίωσης του πιθανού μελλοντικού επαγγελματικού χώρου των μαθητών. Σαν παράδειγμα αναφέρονται τα εργαστήρια νοσηλευτικής, αισθητικής, Κομμωτικής που θα μπορούσαν να είναι θάλαμοι νοσηλείας ασθενών, κέντρα αισθητικής και κομμωτήρια. Σε αυτά, οι μαθητές μας, σαν μελλοντικοί εργαζόμενοι, ευαισθητοποιούνται, αποκτούν δεξιότητες, υιοθετούν στάσεις καλών πρακτικών περιποίησης και συμπεριφορές ευθύνης προς τους πιθανούς ασθενείς τους, πελάτες τους και στη τήρηση των μέτρων υγιεινής, ασφάλειας και  προστασίας από τον κορονοιό.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που προκαλούν φθορές, ζημιές στην περιουσία του σχολείου ελέγχονται για την ανάρμοστη συμπεριφορά τους  και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τους κηδεμόνες τους η τους ίδιους. Ιδιαίτερη μέριμνα και εποπτεία πρέπει να επιδεικνύεται από τον διδάσκοντα καθηγητή στην καλή και ορθή χρήση εργαλείων και μηχανημάτων από τους μαθητές  ή από τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό  στη πιθανή πρόκληση φθορών από αυτούς  που μπορούν να οδηγήσουν σε ατύχημα. Οι μαθητές, όταν μεταφέρουν ή χρησιμοποιούν μηχανήματα και εργαλεία, πάντα θα βρίσκονται κάτω από τον έλεγχο   και την  εποπτεία του διδάσκοντα καθηγητή.

You can leave a response, or trackback from your own site.
A blog about Wordpress design, development , Software and inspiration http://themesharebd.blogspot.com